Proloterapi

Proloterapi Nedir?

Proloterapi, yalnızca şekerli serum (dextroz) kullanılarak yapılan özel bir enjeksiyon tekniğidir. Kelime olarak yenilenme tedavisi anlamına gelir. Yapılan bu enjeksiyonla vücudun tamir mekanizmalarının tetiklenmesi ve bu sayede kas iskelet sisteminde dejenere olmuş hasarlı yapıların yenilenmesi sağlanır. En önemli özelliği sadece ağrıyı kesmeye yönelik değil, ağrıya sebep olan yapıların yenilenmesine yönelik bir tedavi olmasıdır.

Nasıl Etki Eder

İskelet sistemini bir arada tutan ana yapı, kollagenden zengin ligament denilen kalın dayanıklı bantlardır. Bu yapıların yaşla ve aşırı kullanımla dejenere olması ve gevşemesi sonucunda iskelet sisteminin stabilitesi bozulur ve ağrılar ortaya çıkar. Ligamentler omurgada ve tüm eklemlerde bulunur. Örneğin dizde iç ve dış yan bağların, koroner bağların gevşemesi ile menisküs bozuklukları, diz kireçlenmeleri ve ağrı ortaya çıkar. Bel ve boyundaki bağların gevşemesi ile bel ve boyun fıtıkları oluşur. İşte proloterapi ligamentlerin kemiğe yapışma yerlerine uygulanmak suretiyle bu noktalarda vücudun tamir mekanizmalarını tetikler. Bunun sonucunda da bağların yenilenmesini ve sıkılaşmasını sağlar, ağrıyı kökeninden tedavi eder.

Neden Proloterapi

• İlaç içermez.
  • Vücutta bozulmuş olan mekanik yapıyı bağları onararak tamir eder.
  • Sadece ağrıyı geçirmekle kalmaz, ağrının sebebini de tedavi eder.
  • Ameliyatsız bir tedavi yöntemidir, yatış gerektirmez, 15-20 dk da uygulanan enjeksiyon sonrası, hasta günlük hayatına devam eder.
  • Başarı şansı oldukça yüksektir. İlaç, fizik tedavi, ameliyat gibi yöntemlerle sonuç alınamamış birçok vakada başarılı sonuçlar alınmıştır.

Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Tüm omurga ve eklemlerin ağrılı problemlerinde uygulanabilir.

• Bel Ağrıları: Bel ağrılarının en önemli sebebi bel omurlarını bir arada tutan bağlardaki gevşemeye bağlı instabilitedir. Bel fıtıklarının temelinde de bu instabilite yatar. Proloterapi ile bel bağlarını güçlendirilir ve bel ağrılarının sebebi tedavi edilir. Ameliyat edilmiş fıtıklardan sonra mekanik tipte ortaya çıkan ve bir türlü geçirilemeyen bel ağrılarının da temelinde bel bağlarının zayıflığı yatmaktadır. Bu tip ağrılar da proloterapi ile oldukça başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir.
  • Boyun ve Sırt Ağrıları: Boyun fıtıkları, kireçlenmeler, sırtta oluşan ağrılı fibrozitler proloterapi ile yine aynı mekanizma sayesinde başarıyla tedavi edilebilir.
  • Diz Ağrıları: Menisküs yırtıkları, çapraz bağ yırtıkları, kireçlenmelerde,
  • Omuz Ağrıları: Omuzda eklemi tendon yırtıkları, kireçlenmeler, hareket kısıtlılıklarında,
  • Ayak Ağrıları: Topuk dikeni (tıklayınız), burkulma sonrası gelişen instabilite, kronik ayak ağrılarında
  • Dirsek ve El Bilek Ağrıları: Diğer tedavi yöntemlerine cevap vermeyen tenisçi ve golfçü dirseği, rizartroz, dequerwain hastalığında
  • Kalça Ağrıları: Kalça çevresi tendon iltihapları, kireçlenmelerde proloterapi yöntemiyle başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Hangi Hastalıklarda Uygulanmaz?

İltihabi romatizmal hastalıklarda uygulanmaz.

Nasıl Uygulanır?

• Hastanın Hazırlanması: Hastada iltihabi problemler, kanama bozukluğu, metabolik problemler açısından kan tahlili yapılır. Hastalar kortizon ve anti enflamatuar ilaç kullanyor olmalıdır. Eğer kullanıyorsa kortizon en az 3 hafta, anti enflamatuar ilaçlar ise 5 gün öncesinden kesilmelidir.
  • Fizik muayene ve radyolojik inceleme ile tedavi edilecek bölgedeki problemler ve palanlanan enjeksiyon noktaları tesbit edilir.
  • Uygulama öncesi lokal anestezi ile uygulama bölgesi uyuşturulur
  • Planlanan uygulama noktalarına hazırlanan solüsyonlar enjekte edilir. Uygulama alanının genişliğine göre enjeksiyon 10-30 dk sürmektedir.
  • Hastadan alınan yanıta göre 3-6 seans uygulanır. Seans aralıkları 3-4 haftadır.